Retourneren

Consumentenservice
Werkdagen 09:00 - 17:00

0318 - 759 259

WhatsApp 06 - 8365 1616

Consumentenservice

  • Bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 - 17:00 uur

    0318 - 759 259

    0318 - 759 200 (zakelijk)

  • Neem contact op met onze consumentenservice via het contactformulier of per mail via:

    service@petsplace.nl

    service@boerenbond.nl

Retourneren

  • Na het plaatsen van je bestelling kun je binnen 14 dagen afzien van je koop in onze webshop. Na deze termijn vervalt dit recht op herroeping.
    Geef binnen deze termijn aan ons door dat je je bestelling wilt retourneren. Gebruik hiervoor de retourbon die je in het pakket hebt ontvangen.
    Heb je een verkeerd product ontvangen? Geef dit dan duidelijk aan op de retourbon en vermeld ook of je het juiste product alsnog wilt ontvangen of dat je liever je geld terug krijgt. Je kunt hiervoor natuurlijk ook contact opnemen met onze Consumentenservice.

    • Past wat je terugstuurt in een envelop? Dan kun je die per post naar ons opsturen. Een postzegel is niet nodig.
    • Is je pakket lichter dan 31 kg en niet groter dan 175cm x 78cm x 58cm? Breng het pakket naar een Pets Place winkel of naar een servicepunt van PostNL, je ontvangt hiervan een verzendbewijs.
    • Is je pakket zwaarder dan 31 kg of groter dan 175cm x 78cm x 58cm? Neem dan contact op met onze consumentenservice om een afspraak te maken voor het afhalen van je bestelling.
    • Je dient je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst terug te sturen naar ons.
    • Vul de retourbon zo volledig mogelijk in en voeg deze toe aan het pakket.
    • De retoursticker dient op de verzendverpakking geplakt te worden.
    • De goederen ontvangen we gaan onbeschadigd en ongebruikt retour. Bij producten die beschadigd retour worden gestuurd zonder melding van de beschadiging bij ontvangst, ben jij als consument verantwoordelijk voor de waardevermindering.
    • De producten dienen in de originele en onbeschadigde verpakking geretourneerd te worden.
    • Producten waarbij je zelf hebt geprobeerd een gebrek te herstellen, worden niet vergoed. 
  • Het aankoopbedrag van je bestelling wordt zo snel mogelijk gecrediteerd, in ieder geval binnen 14 dagen. Deze betaaltermijn start op het moment dat je bij ons aangeeft dat je het artikel wilt retourneren. Er zijn bij ons nooit kosten verbonden aan het retourzenden van je bestelling. Je ontvangt bij je bestelling een retoursticker met ons antwoordnummer zodat je je bestelling kosteloos terug kunt sturen.

    Wij behandelen dagelijks de retourgezonden bestellingen. Zodra we jouw retour hebben verwerkt, ontvang je van ons een e-mail. Op de dag dat je deze e-mail ontvangt geven wij opdracht om het geld aan je terug te storten. Het crediteren verloopt altijd via dezelfde weg als de originele betaling, tenzij anders afgesproken. Heb je bij het retourneren niet aan onze voorwaarden voldaan? Dan blijft de betalingsverplichting bestaan. In dat geval ontvang je daarvan altijd bericht. Stuur je je hele bestelling terug en heb je verzendkosten betaald? Dan storten we ook de verzendkosten aan je terug.

    Is er spoed bij het terugboeken van het aankoopbedrag? Meld je retourzending dan via telefoon of e-mail aan onze consumentenservice. Geef hierbij de Track & Trace code van je retourzending aan ons door of geef aan bij welke winkel je je bestelling hebt afgegeven. We kunnen de creditering in dat geval eerder doorvoeren.

    Hoe je je geld terugkrijgt, hangt af van hoe je je bestelling hebt betaald.

    • iDeal: we storten het betaalde bedrag terug op je rekening
    • Creditcard: we storten het bedrag terug op je creditcardcardrekening. Neem voor meer informatie over terugstortingen contact op met je creditcard maatschappij.
    • Betaling achteraf: AfterPay stort het bedrag aan je terug. Heb je de factuur van Afterpay nog niet betaald? Dan ontvang je van AfterPay een nieuw betaaloverzicht.
  • Het is niet mogelijk om producten uit onze webshop te ruilen. Je kunt de producten volgens de retourprocedure terug sturen en in de webshop een nieuwe bestelling plaatsen. Het is helaas nog niet mogelijk om een artikel uit onze webshop direct te ruilen in éen van onze winkels. Wel kun je je bestelling in de winkel retourneren. Je retourzending wordt door de winkel teruggestuurd naar ons hoofdkantoor waar het verder wordt verwerkt. Je kunt er dan voor kiezen om een nieuwe bestelling te plaatsen in onze webshop, of om het product meteen in de winkel aan te schaffen.