• Voor 22:00 besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending vanaf €29,-
  • 30.000 producten op voorraad
  • Gratis Click & Collect
Trimsalon huisregelsTrimsalon huisregels

Huisregels voor een Trimsalon bezoek

1. Breng uw hond niet met een volle maag

We willen graag dat uw harige vriend zich op zijn gemak voelt tijdens de trimbeurt. Zorg ervoor dat uw hond niet met een volle maag arriveert. Dit helpt eventuele maagklachten te voorkomen.

2. Uw hond dient aangelijnd te worden aangeleverd op het afgesproken tijdstip

Op het afgesproken tijdstip worden uw hond en u verwacht. Houd uw hond aangelijnd bij aankomst om de salon veilig te betreden. Wel zo prettig voor de voorgaande klant.

3. Breng uw hond zo droog mogelijk naar de trimsalon

Een natte vacht is moeilijk te behandelen en kan de trimbeurt vertragen. Probeer uw hond zo droog mogelijk te brengen voor een efficiënte verzorging.

4. Als uw hond bijtgedrag vertoont, meld dit dan van tevoren

We willen graag weten of uw hond ‘bijtgedrag’ vertoont, zodat we extra voorzorgsmaatregelen kunnen nemen om iedereen veilig te houden.

5. Meld vooraf aan de trimbeurt of uw hond een medische aandoening heeft

Laat ons vooraf weten of uw hond een medische aandoening heeft, zodat we hier rekening mee kunnen houden tijdens de trimbeurt.

6. Meld, bij het maken van de afspraak als uw hond een besmettelijke aandoening heeft

Als uw hond een besmettelijke aandoening heeft, laat het ons weten bij het maken van de afspraak zodat we passende maatregelen kunnen treffen.

7. Zorg ervoor dat de hond goed is uitgelaten vlak voordat de hond gebracht wordt, maar let er wel op dat hij niet te moe is

Laat uw hond goed uit voordat u hem brengt, maar zorg ervoor dat hij niet uitgeput is. Een te vermoeide hond kan ongemakkelijk zijn tijdens de trimbeurt.

8. Er wordt van tevoren afgesproken hoe u uw hond getrimd wilt hebben

We bespreken van tevoren hoe u wilt dat uw hond getrimd wordt. Als we om welke reden dan ook moeten afwijken, bespreken we dat eerst met u.

9. Kom uw hond op tijd ophalen

We streven ernaar om uw hond op tijd en met een prachtige nieuwe look aan u terug te geven. Kom op de afgesproken tijd om uw trouwe viervoeter op te halen. Als dit niet lukt, rekenen we het half uurtarief voor de oppas tijd, aangezien dit overlast kan veroorzaken.

10. Vlooienbeleid

Als uw hond vlooien heeft, nemen we uw hond gewoon in behandeling. We zullen uw hond wassen met speciale vlooienshampoo en verzorgende shampoo om het probleem aan te pakken. Bij constatering van vlooien worden er kosten in rekening gebracht zoals vermeld op onze tarievenkaart. Wij kunnen u voorzien van een passend advies om uw dier te helpen van de vlooien af te komen.

11. No-show beleid/ komt u niet opdagen zonder afmelden?

Bij annulering tussen 24 en 48 uur voor de afspraak rekenen wij 50% van de geldende prijs. Bij annulering korter dan 24 uur voor de afspraak rekenen wij 100% van de geldende prijs. We waarderen uw begrip voor ons no-show beleid, dat is ontworpen om de planning soepel te laten verlopen en uit noodzaak is ontstaan. (meer info is te vinden in de algemene voorwaarden)

12. Blijf vlak voor en tijdens de behandeling telefonisch goed bereikbaar

Een goede communicatie is van essentieel belang om ervoor te zorgen dat de trimbeurt soepel verloopt. Zorg ervoor dat u bereikbaar bent voor eventuele vragen of updates.

13. Poepen en plassen in de salon

In het geval van ongelukjes, hebben we urineverwijderaars bij de hand om alles schoon te maken. Poep geven we aan u mee, zodat u het buiten zelf even in de prullenbak kunt deponeren.

14. Klittenbeleid

Klitten kunnen flink extra tijd vergen om te behandelen. We zullen een half uurtarief rekenen voor extra werk voor hoe lang het nodig is. Vooraf controleren we op klitten om een duidelijk beeld te krijgen van wat er moet gebeuren en wat het meerwerk zal zijn.

15. Gedragsproblemen

In het geval van gedragsproblemen, kunnen we extra tijd in rekening brengen. Wij zullen contact met u opnemen hierover. Voor het meerwerk wat het gedrag met zich mee brengt zal het halfuur tarief worden berekend.

Samen streven we ernaar om de hoogste normen van professionele trim services te handhaven. Door deze regels te volgen, help je mee aan een positieve werkomgeving en een fijne ervaring voor zowel de honden als de klant.

Bij vragen of zorgen kun je altijd terecht bij de trimster. Bedankt voor uw begrip en medewerking, wij kijken uit naar een langdurige klantrelatie.


Algemene voorwaarden Pets Place Boerenbond

Overeenkomsten

Definitie van een overeenkomst: iedere tussen Pets Place Boerenbond b.v.  en de klant tot stand gekomen overeenkomst, waarmee Pets Place Boerenbond b.v. zich verbindt tot het trimmen van het huisdier van de klant.

Overeenkomsten zijn bindend op het moment dat deze mondeling of schriftelijk tot stand zijn gekomen. 

Levering van goederen en diensten

De levering van diensten geschiedt in de trimsalon. Het te behandelen dier wordt op de afgesproken dag en tijd gebracht en afgehaald, tenzij anders is overeengekomen.

Afwijkingen van de afspraken zijn voor rekening en risico van de klant. Van de  klant kan worden verlangd dat hij zekerheid stelt voor het voldoen van zijn financiële verplichtingen. Zolang die zekerheid niet is gesteld, kan de levering van goederen en diensten worden geweigerd. Als de klant, om welke reden ook, nalatig is om aan zijn verplichtingen te dezer zaken na te komen, is hij aansprakelijk voor alle daaruit direct of indirect voortvloeiende kosten.

Meerwerk en wijzigingen

Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke afronding daarvan noodzakelijk is om af te wijken van hetgeen waartoe door de klant opdracht is gegeven, bijvoorbeeld omdat gezondheidsbelangen van het huisdier naar het oordeel van Pets Place Boerenbond zulks vorderen, is Pets Place Boerenbond gerechtigd daartoe over te gaan zonder toestemming van de  klant.

In geval van door de  klant gewenste toevoegingen of veranderingen in het overeengekomen, komen de hiermee in verband staande extra kosten voor rekening van de klant. Pets Place Boerenbond b.v.  zal de opdrachtgever tijdig informeren over de noodzaak de hierbedoelde kosten door te berekenen, tenzij de  klant deze noodzaak uit zichzelf had moeten begrijpen.

Door een wijziging van de overeenkomst kan de oorspronkelijk opgegeven termijn van uitvoering worden gewijzigd. De klant aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de overeenkomst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en termijn van uitvoering. Indien de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, dan is Pets Place Boerenbond b.v.  gerechtigd om daaraan pas uitvoering te geven nadat de  klant akkoord is gegaan met de aangepaste prijs en andere voorwaarden, daaronder begrepen het te bepalen tijdstip waarop uitvoering aan de opdracht gegeven zal worden. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert evenmin een tekortkoming van Pets Place Boerenbond b.v. op en is voor de klant geen grond om de overeenkomst te ontbinden.

Zonder daarmee in gebreke te komen, kan Pets Place Boerenbond b.v. een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren indien nakoming van de gewijzigde overeenkomst in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd.

Aansprakelijkheid

Pets Place Boerenbond / de houder van de trimsalon is niet aansprakelijk voor enigerlei schade, in welke vorm dan ook, tengevolge van niet direct met zijn dienstverlening verband houdende oorzaken. Alle aansprakelijkheid is te allen tijde beperkt tot vergoeding van de door een dierenarts in rekening gebrachte kosten. Bij onherstelbare schade respectievelijk verloren gaan van het dier is Pets Place Boerenbond b.v. ten hoogste aansprakelijk voor de aanschafwaarde van het verloren gegane dier, behoudens dwingend rechterlijke bepalingen. Wij verwachten van onze klanten dat er een verzekering is afgesloten met aansprakelijkheid voor particulieren, wij hebben uw hond ‘op zicht’ en zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade die het dier aan de omgeving of behandelaar maakt. Wij behouden ons dan ook het recht voor bij calamiteiten zoals een bijtincident de eigenaar hiervoor aansprakelijk te stellen.

Betaling

Tenzij anders is overeengekomen, geschiedt de levering van goederen en diensten tegen betaling bij aflevering aan de kassa van de Pets Place Boerenbond winkel. 

Bij niet nakomen van deze voorwaarden is de  klant van rechtswege in gebreke. 

Betaling dient tevens te geschieden in geval de  klant niet tijdig de afspraak annuleert. De volgende regeling is hierbij van toepassing:

  • Annulering geschiedt kosteloos indien dit plaatsvindt uiterlijk 48 uren vóór het overeengekomen tijdstip van de overeenkomst;
  • Bij annulering tussen 24 en 48 uur voor het tijdstip van de afspraak is 50% van de voor de overeengekomen dienst geldende prijs (volgens de prijslijst van Pets Place Boerenbond b.v.) verschuldigd;
  • Bij annulering binnen 24 uur vóór het overeengekomen tijdstip van de overeenkomst is de opdrachtgever 100% van de voor de dienst geldende prijs (volgens de prijslijst van de eigenaar/houder van de trimsalon) verschuldigd.
  • Bij ‘no show’ van het overeengekomen tijdstip van de overeenkomst is de opdrachtgever 100% van de voor de dienst geldende prijs (volgens de prijslijst van Pets Place Boerenbond b.v.) verschuldigd.

Overmacht

In geval van overmacht wordt de uitvoering van de overeenkomst opgeschort zolang de toestand van de overmacht de uitvoering belet. Indien de overmacht langer dan veertien dagen aanhoudt, is er een wederzijdse bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden. Onder overmacht wordt verstaan: elk feit of complex van feiten, liggend buiten de macht van Pets Place Boerenbond b.v., die van zodanige ernst of omvang is, dat nakoming van de overeenkomst redelijkerwijze niet meer kan worden verlangd. Overmacht is mede aanwezig indien de leverancier, om welke reden dan ook, in gebreke is om goederen of diensten te leveren, die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. Voor eventuele schade kan Pets Place Boerenbond b.v. niet aansprakelijk worden gesteld.

Back to top